Šta si upisao?!

Prošao je onaj period kada pitamo ‘Šta ćeš upisati?’ i stiglo je ono doba kada postavljamo pitanje ‘Šta si upisao?’. A, onda kreće lavina konstatacija zašto je ta odluka dobra ili nije, jer svi mi imamo potrebu da opravdamo donete odluke i da znamo, posebno u ovim osetljivim godinama kada upisujemo fakultete, ko smo i čime želimo da se bavimo.

future-jobs
Preuzeto sa http://www.futuristspeaker.com

Oni koji redovno čitaju moje tekstove znaju moj razvojni put kada je reč o obrazovanju i njegovom razmimoilaženju sa karijerom. No, da li je to baš toliko u suprotnosti?!

Moj kolega sa fakulteta, Sava Nikić, pre izvesnog vremena pitao je da li su mi se javili sa Filozofskog fakulteta i pitali da li bi učestvovala u kampanji koja afirmiše humanističke nauke. Nisu mi se javili, ali me razmišljanje na ovu temu od tada nije napustilo!

Kada sam se odlučivala šta ću studirati, filozofija nije bila moj prvi izbor, ali se ni sa istorijom umetnosti (sa stanovišta Zavoda za zapošljavanje) ne bih usrećila. Primljena sam na budžet na filozofiju i psihologiju, a slučajan odabir je odlučio da ću ipak studirati filozofiju.

Vrlo brzo sam shvatila da se time neću baviti u životu, ali sam od onih kada se nekog posla prihvate i završe ga. U međuvremenu sam razvijala neke druge, praktičnije, veštine i znanja, kako bih bila u situaciji da sebi obezbedim radno mesto i budem konkurentnija na tržištu rada. Okej! To su razmišljanja iz perioda kada je internet na ovim prostorima tek u povoju, kada svaka kuća nije imala računar, a o pametnim telefonima nismo ni sanjali. Tada je i SMS bio besplatan! Znam. Praistorija! 😉

DSCF0098

Statistika ovogodišnjeg upisa na fakultete kaže da su IT smerovi izdominirali! Deca su svojevoljno birala ili bila naterana da upisuju fakultete posle kojih će biti u prilici da se zaposle i rade. Nije to ništa novo. U moje vreme se uglavnom upisivala ekonomija ili pravo.

Zašto sve ovo pišem i šta mi se to, zapravo, mota po glavi?

Često ističem da su me na Filozofskom fakultetu naučili da mislim, da lako uočavam obrasce i da mogu sa lakoćom da razmišljam ‘out of box’. Uz sve to, stekla sam izuzetno široko opšte obrazovanje, te se lako uklapam u najrazličitije oblasti i savladavam najrazličitije tematike. Ovo mi je mnogo pomoglo u novinarstvu, jer sam sa lakoćom izveštavala o najraznovrsnijim temama – od komunalnih do političkih. I, ono što je najvažnije, umela sam da ih predstavim na razumljiv i kreativan način.

Ne kažem da sam neka super-sveznalica, ali se često zapitam – da li bih se jednako snalazila u tom moru informacija i da sam se tokom fakultetskog obrazovanja usko usmerila?

Sa druge strane, često čujemo da zanimanja koja će obavljati naša deca, ili deca naše dece, još uvek ne postoje. Pa, kako se onda obrazovati za ta zanimanja?! Kako predvideti šta će to biti sledeće? Nemojmo zaboraviti da do pre nekih deset godina nismo ni znali šta je posao community menadžera ili o korišćenju društvenih mreža u poslovne svrhe. O zanimanju virtuelnog asistenta da i ne govorim!

Ubacila sam ovaj post Nikoline Andrić, jer ako ovakve priče ne inspirišu na pokret, onda ste nepovratno izgubljeni u čekanju posla!

Uglavnom moja razmišljanja idu u smeru da bih se uvek pre odlučila da studiram nešto što će mi dati široko obrazovanje, nego da se pogrešno usmerim. Uz široko obrazovanje lakše savladavate nova znanja i prihvatate nove obrasce u radu. A, da živimo u vremenu koje je hiper po mnogo čemu, pa i po savladavanju novih veština i znanja, samo nam govori o tome da moramo da učimo dok smo živi.

h-orh_kbhitkhrdda_ohl6cx_xr2se4irhskoomhinw
Preuzeto sa http://www.weforum.org

Ono što hoću da kažem jeste da vam diploma ne obezbeđuje posao i radno mesto, te da smo daleko od onih termina ‘uhlebljen’ i ‘do penzije’. Vaše znanje i održavanje tog znanja aktuelnim je ono što vas čini konkurentnim na tržištu rada i obezbeđuje vam da imate posao.

I? Šta ste upisali?!

 

 

Leave a Reply

